budak gemokkksss !

budak gemokkksss !

Friday 28 September 2012

DUGAAN

Assalamualaikum ^^ Hye apa khabar semuaa .korang sihat?sue kat sini alhamdulillah sihat.hurmm okeyy dekat sini sue ingin mengkongsikan serba sedikit dengan korangg. setiap pasangan ada kala bahagia,gaduh,kecewa,bersedih dan sebagainya right. so! korang harus redha menerima semua dugaan darinya.

Okeyyy sekarangg kita ceritakan tentang masalah yang dihadapi setiap pasangan.semua orang ada masalah kan .tapi semua masalah boleh di bawa berbincang bukan main serkap jarang ja kan.betul tak? kita tak pasti samada kekasih kita bersalah ataupun tidak.kita harus menanyakan dia apa yang kita tidak berpuas hati.samada pasangan dia bagi respon yang baik ataupun tidak.tidak salah kan pasangan kita mengambil tahu tentang kita dan sebaliknya . kerana mereka yang akan menjaga kita kelak. so! jagalah hubungan korang dengan sebaik mungkin.

Antara pergaduhan yang sering berlaku.kecurangan.kan!setiap pasangan bila bersama harus lah saling mempercayai satu sama lain kan.barulah hubungan itu terjalin dengan baik.tak begitu?Kita haruslah menjaga hati dan perasaan kekasih kita supaya dia tidak ragu-ragu dengan kita kan. setiap dugaan yang kita hadapi akan di balas dengan baik kan . betul tak? so! kita harus menerima setiap apa yang menimpa ke atas diri kita kan. walaupun hati kita kecewa .perit dan sebagainya kita harus rileks.

Setiap insan ada kelemahannya sendiri.setiap manusia tidaklah sempurna .semua ada kekurangan tersendiri kan.so! kita haruslah bermaafan jika sesuatu berlaku terhadap kita.buangkan tabiat keegoaan anda.lama-kelamaan akan selesai juga masalah anda kan. kekasihnya pun jangan lah nak naik angin kalau berlaku apa-apa masalah.jangan pikirkan diri sendiri jaaa.diri kekasih sendiri haruslah jaga sama kan. Nama pun dah berjanji sehidup semati.

Apa pun yang berlaku terhadap kita.kita harus menerimanya.jangan terlalu ikutkan kata hati.nanti kita juga yang akan merana.Ingat pesan orang tua-tua^ telajak perahu boleh di undur , telajak kata hati merana^ jadi jangan lah anda terburu-buru dengan setiap keputusan .bawalah bersabar mungkin ada hikmah di sebaliknya.

No comments:

Post a Comment