budak gemokkksss !

budak gemokkksss !

Saturday 15 December 2012

ANTARA KEBAHGIAAN DAN WANG !!

Haii kawan-kawan yang sue kasihi dan sayangi, Disini ada beberapa yang sue mahu kongsikan dengan korang semuaa. ANTARA WANG ATAUPUN KEBAHGIAAN yang mana korang pilih . Of course laa kedua-duanya sekali kan. Kalau takda duit tak bahagia jugakk kan SEBAB zaman sekarang perlu pakai wang yang sangat banyak kan . Kalau takdaa kita nak guna apa air liur ? takkan sampai nak pergi gadai orang ken . :D ^^ renung-renungkan dan selamat beramal .


Apakah yang paling penting dalam hidup korang.Antara duit dan kasih sayang ,yang mana akan memberi KEBAHGIAAN . ataupun kedua-duanya sekali. Sesentengah orang dia berasa wang tak penting bagi diri dia. TANPA wang juga boleh hidup BAHAGIA ! betul ke ?? apa pendapat korangg . cer citer sikitt :)
Memang lah kasih sayang tidak boleh dibeli dengan wang ringgit kan , tapi untuk keperluan kita dan kekalkan kasih sayang . So! duit dan kebahgiaan harus laa sama taraf kan .

Hidup ini sangat indah sekiranya diri kita sering dilimpahi dengan kebahgiaan didunia dan diakhirat. :) Kebahgiaan itu lahir dari perasaan dan hati yang luhur menerima seadanya dan bukan untuk meminta atau berduka tanpa mengatakan kehancuran dalam diri.


                            Kebahgiaan dengan keluarga dan kasih sayang



                                                            ^^ renung-renungkan


Buatla sesuatu mengikut kemampuan , jangan ikut perasaan . oh yeahhh !! jangan menanggung hutang nanti kelak memusnahkan kebahgiaan kita. Tapii tanpa wang jugakk kita tak boleh hidup kan . Tak akan manusia macam kita nak makan pasir or rumput.Kita juga memerlukan semua tu kan memang la ia hanya sementara untuk kita .

No comments:

Post a Comment