budak gemokkksss !

budak gemokkksss !

Tuesday 11 December 2012

KENALI WANITA DENGAN LEBIH MENDALAM .

Haiii bertemu lagi kita disi,SELAMAT TENGAH HARI kepada semua mungkin ada yang baru bangun tido yang dah lama bangun dari pagi tadi.hehe mana laa kita nak tahu kan. dekat sini sue nak ceritakan kisah wanita.kaum-kaum wanita nie yang mempunyai hati hati dan perasaan yang begitu lembut seperti kain kain kapas yang gebu dan cepat cair seperti coklat . kannn. *senyum sikit :) eheheheee





Okeyy pertama sekali wanita nie suka meluahkan isi hatinya melalui muzik,melukis,puisi dan tulisan-tulisan adalah cara termudah untuk mereka meluahkan isi hati nya right.kerana mereka tahu diantara muzik,melukis dan sebagainya dapat menghilangkan segala masalah diorang.walaupun mereka pendam dari muzik yang berkaitan dengan situasi atau keadaan mereka.mereka akan dengar dan hayati dan menitiskan air mata laa selalunya kan. tak begitu . PEACE !Al-maklumlah perempuan nie kan hati sangat sensitif. so! harus lah dijaga dengan baik-baik kan. Hahahahahaaaa

Sebalik itu juga jika wanita mula menjauhkan diri dari sesorang yang dia suka,minat,cinta or sebagainya . Bila dia dah luahkan semua perasaan dia kepada seseorang insan yang dia minat. dan lelaki itu telah menolak cintanya atau sebaliknya lelaki itu sudah mempunyai kekasih.Of course seorang wanita nie malu dan sedih orang yang dia cinta dan suka sudah menjadi milik orang. right :) sebab-sebab dia menjauhkan diri dari lelaki itu kerana bukan bermaksud dia tak nak kawan dengan korang lagi. biarkan dia tenangkan fikiran dahulu. sekiranya kamu masih menggangap dia seorang kawan yang baik. cuba tegur dia secara perlahan-lahan.



Wanita nie juga memang suka pujian tetapi selalunya tidak tahu bagaimana ingin menerima pujian itu kan. Pujian tu adalah satu lumrah bagi setiap wanita kan. jika BOIFREND dia puji of course dia dah kembang-kembang tersimpul maluuuu . tak pon dia  buat seperti tak tahu dan tidak dengar apa-apa kan . * sebab maluuu laa puji macam tu,Padahal sukaaaa. Ehekk-ehekkk  miowww.

Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke matanya,dia akan cair seperti coklat. betoi tak ? betoi kan. betoi kan ! Maluuu-maluu pulak nak bagi taw . kikikikiii *tengokk sikit . Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki , lelaki tu sentiasa berada di fikirannya kan walaupun dia bersama kawan-kawan yang lain. Sebenarnya mudah sajaa nak mengambil hati wanita nie kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa . :D ! Wanita susah nak cari benda yang dia benci tentang orang yang dia paling sayang (sebab tu ramai wanita yang patah hati bila hubungan mereka putus ditengah jalan) sedih kan :( ! takpaaaa jodoh ditangan tuhan kita tak perlu risau just berdoa .

Okeyy kalau nak tahu lebih lanjut lagi,Wanita nie mudah jatuh hati pada lelaki yang mengambil berat tentang mereka dan baik terhadap mereka. sue tahu lah sue pon perempuan. ahaha nie bagi luahan sesorang wanita sajaaa taw? bagi sesiapa yang tidak tahu nak menjaga hati wanita nie. so! kalau nak memikat seorang wanita yang korang suka pandai-pandailaaa buat dia jatuh cinta dengan korang. Wanita nie juga sangat suka jika seseorang yang disayanginya mengadakan suprise untuknya. *Hadiahh,Bunga atau kad ucapan untuknya ken . Awww romantiknyaaaaa. Bilaaa lagi boleh dapat macam tu kan. So Sweet . Aaaummm . Mereka akan terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati . *bagaikan diri mereka dihargai la kan . :) heeee dengan nie juga dia juga tidak akan merasa ragu-ragu lagi terhadap korang. Kalau-kalau lah kan suatu hari ! suatu hari okeyyy korang say dekat dia YOU WANT MARRIED ME ! woww ! of course laa dia terus cair kan . dan betapa gembiranyaaaa seorang wanita tu apabila di lamar. betoi tak? sejata wanita juga adalah AIR MATA kan . seorang wanita mereka mahukan seorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hatinyaaa, right :)

Cinta bermaksud KESETIAAN,AMBIL BERAT,KEJUJURAN dan KEBAHGIAAN tanpa berkompromi .wanita bagi sue juga sangat benci pada lelaki yang pura-pura berbaik -baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik ataupun hanya sekadar tumpang senang pada duit wanita sahaja .kemudian tinggal mereka dan menghilangkan diri !!! *kejam kan lelaki yang bersifat begitu. eeiiiuuu !  Wanita nie juga hanya menceritakan prob atau kesedihan yang di alami mereka kepada kawan baiknya sahaja.apa yang dia lalui semua rintangan nie dia tahu dia ada seorang kawan yang dapat mendengar luahan isi hatinya . RIGHT  .





Kemudiaan lelaki harus berjaga-jaga sekadar ucapan HEY ! sudah membuatkan seorang wanita tu mudah gembira. so! kalau setakat kawan-kawan biasa tidak menjadi masalah . sekadar ingin mengetahui khabar kawan yang dah lama tidak jumpa . Tapiiii bekas teman lelakinya akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintai nya sekarang akan berada didalam HATINYA untuk selamanyaaaaa .



Renung-renungkan dan selamat beramal ^^ :)










No comments:

Post a Comment