budak gemokkksss !

budak gemokkksss !

Tuesday 4 December 2012

HADIAH SEMPENA BIRTHDAY LELAKI.

Hai disini saya ingin menkongsikan beberapa tips untuk lelaki.mesti korang tak tahu hadiah apa yang korang mahu berikan kepada teman istimewa korang kan.seperti boyfriend suami dan sebagainya kan. okeyy disini korang boleh tengok dan lihat hadiah apa yang lelaki suka.sesetengah lelaki nih cerewet sikit mereka lebih suka harga yang mahal daripada yang murah kerana bagi mereka yang mahal lebih berkualiti.kalau korang mampu belikan yang mahal tuh boleh la belikan hadiah untuk diorang kan.kalau tak mampu tuh hanya kasih sayang ataupun hadiah yang murah tetapi berharga bagi mereka kan.


                                                                betul tak aron .hehe

                           mari kita tengok list untuk lelaki .

MINYAK WANGI.

Lelaki ada dua jenis pemakai minyak wangi,satu lagi sebaliknya.so kenal pasti si dia jenis yang macam mana.Takut kalau dia memang tak suka pakai perfume mungkin sebab alergic.Tapi setengah laki mengatakan bahawa jikalau tak pakai perfume lelaki sejati bagai.haha!bau lelaki sejati lagi best kot!neh just dari segi pemikiran saya lah kan.bagi korang saya tak tahu la. hehe.


BAJU

Ramai orang kata bila bercinta,bertunang ka tak elok bagi baju kepada pasangan kerana nanti hubungan pasangan tu tak kekal lama.Yang ni memang aku bangkang! ingat jodoh adalah kuasa tuhan.walaupon kau kata sebab baju itu adalah kebetulan semata-mata.Almost 5 years someone yang aku kawan bagi baju aku putus jugak sebab tiada jodoh.yang sekarang ni aku baru kawan nak masuk setahun aku bagi baju tapi Alhamdulillah masih lagi kekal sampai sekarang. :) so gurls jangan percaya sangat dengan kepercayaan yang karut tuh okey.INGAT JODOH AJAL MAUT SEMUA DI TANGAN TUHAN. RIGHT


BELT ATAU TALI PINGGANG

Yang ni pon kebiasaan lelaki mempunyai banyak koleksi belt atau tali pinggang. So boleh ja kalau kita nak bagi tali pinggang untuk si dia.Bila si dia pakai terus teringat kat kita ? eh, betul ka. hehe .of course lah kita suka tengok dia pakai barang yang kita beri kan.of course dia akan ingatkan kita selalu . betul tak? hehe :D


PEN
Hadiah pen paling exclusive bagi aku.Walaupun simple tapi sangat bermakna dan penting kepada lelaki yang berkerjaya.Tak percaya tanya lelaki.EH,betul ke? hehe Tapi memang tak penah terfikir nak bagi pon dekat buah hati sebab dia bukan pegang-pegang pen ni even pon dia lelaki yang berkerjaya.Nak signature pon malas,secocet je dia sign.HAHA kutuk buah hati sekali sekala apa salahnya .ye tak ? :P


GADGET
Wah!!! hadiah yang ni paling ditunggu oleh lelaki.Kalau dia pakai handphone biasa,korang upgrade lah handphone yang si dia pakai.Kalau kau tahu si dia aim IPAD dan korang mampu, So tak salah kalau korang memenuhi impian si dia. Pasti dia suka :) Ataupun gadget lain seperti mp4,ps3 atau laptop misalnya.Tapi for me memang tak mampu la kan nak beli gadget mahal-mahal tu untuk buah hati.Tapi kalau aku mampu sekalipun aku tak beli jugak gadget mahal-mahal untuk dia sebab dia bukannya belum sah jadi suami kita lagi pon.Kalau sebab sayang or dah ada apa-apa ikatan mybe belikan la kot! Handset mahal-mahal pon kalau rosak last-last campak jugak. tak guna handset cokia jugak asalkan boleh call orang sudah , huhu


JAM
Kalau nak bagi hadiah jam memang perlukan kos lebih sikit lah.Sebab semua orang tahu harga jam of course beratus-ratus kan.Takkan nak beli yang cap ayam kot.! so kalau tak ada duit beratus-ratus tu lupakan jelah hasrat untuk memberi jam.sebab? tahu kan lelaki pentingkan kualiti.Kenalpasti si dia suka style jam yang bagaimana then barulah memilih.Setakat ni memang tak pernah bagi jam lagi dekat buah hati sebab dia pon tak pakai jam.So tak susah-susah lah aku bagi jam kan. haha



WALLET
Hadiah ni paling famous kot.Wallet dan lelaki mana boleh dipisahkan kan? Tapi kalau nakbeli janganlah beli wallet cap ayam.Memang confirm si dia tak akan pakai.Kalau boleh kan kita tengok wallet si dia yang sedia ada. Then kalau nak bagi hadiah beli wallet pattern lain dari yang dia pakai.Baru si dia lebih teruja. kan! Dulu aku dah penah bagi wallet dekat buah hati sebab wallet dia dulu dah lusuh.Sekarang ni aku tengok boleh digunakan lagi.kalau dah rosak mybe aku akan belikan yang lain untuk si dia . :)


AKSESORI
Kalau bab aksesori ni luas.Banyak benda korang boleh bagi kalau si dia sukakan fotografi,korang boleh belikan dia lens ataupon yang berkaitan dengan kamera.Kalau si dia sukakan komik boleh belikan si dia kartun ataupun gundam.Ataupun kalau si dia kaki bola boleh belikan kasut bola sebagai hadiah.sweet kan.


KASIH SAYANG
Yang ni lebih besar dari 10 kat atas.Kasih sayang yang mereka perlukan dari kita melebihi dari kebendaan.Pada mereka memadai sekiranya kita sayang mereka dan itu merupan hadiah paling besar untuk mereka.Ya yang nie aku setuju.Kadang tu aku pernah jugak tak bagi apa-apa.Mereka sebenarnya pontak kisah tapi sebenarnya kita orang perempuan yang over sikit kan . huhu


Susah sebenarnya nak cari hadiah untuk lelaki.Tapi untuk perempuan paling senang di cari.Dan ini pon diakui sendiri oleh kaum lelaki kan.So kesimpulannya kenalpasti lah keinginan dan kehendak pasangan atau lelaki itu untuk memudahkan kita mencari hadiah yang sesuai untuk si dia.


TERIMA KASIH :)

No comments:

Post a Comment