budak gemokkksss !

budak gemokkksss !

Monday 26 November 2012

TAKLIMAT KEUSAHAWANAN

26/11/12

Pada mulanya kolej kami mengadakan taklimat keusahawanan untuk student-student kolej untuk meningkatkan lagi prestasi dan keyakinan untuk berjaya menjadi seorang jutawan suatu hari nanti. right :)
Antara kolej yang sudi bersama kami hanya kolej komuniti bukit mertajam sahaja. kolej komuniti kepala batas dengan kolej komuniti tasek gelugor tidak hadir ke majlis tersebut.


Bilik 6A (unit keusahawanan kolej komuniti Nibong Tebal)



Bengkel Keusahawanan Pelajar.



Seronok betul, kami diberikan taklimat yang bagus dan terbaik la. kami diberikan semangat untuk menjadi keusahawanan yang maju.dan kami diberi simulasi untuk mengembangkan lagi minda dan pemikiran kami semua.Sekarang masing-masing sudah ada matlamat dan bisnes sendiri untuk memulakan perniagaan.dia juga  mengajar kami cara mempasarkan,mempromosi,modal,keuntungan bersih,kasar dan sebagainya. HEHE! 


permainan yang memecahkan kepala otak untuk menyusun.pelbagai cara kami dah lakukan.


Inilah antara permainan yang kami susun dan memang memecahkan kepala otak dn minda kami untuk menyiapkan sebuah syarikat jika syarikat kami berada dalam kesusahan atau sebagainya..mereka mahu melihat daya pemikiran kerjasama dan sebagainya.group 1 memulakan permainan .tujuh bentuk lain-lain harus disusun menjadi empat segi sama.







Bahagian group 2 pula menjalankan tugas masing-masing untuk mengenalkan produk . bahan, harga nama dan sebagainya. mereka harus mempromosikan air yang bergas selain dari produk-produk yang sedia ada di pasaran sekarang.alhamdulillah mereka dapat menyiapkan produk mereka.


Kami juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana membantu kami dalam keusahawanan yang berjaya .

No comments:

Post a Comment